Thursday, March 19, 2015

„Insurgent” de Veronica Roth | Book Review

După ce a stat luni bune în bibliotecă, fără ca eu să o citesc (după cum am spus și aici). După ce m-a rugat și implorat să o citesc. Dar mai ales după ce am văzut că mai este puțin și apare filmul, și eu n-am citit-o... Am luat Insurgent de pe raft și am zis că este momentul.

Sinopsis:

• O alegere devine un sacrificiu
  • Un sacrificiu devine o pierdere
  • O pierdere devine o povara
  • O povara devine o batalie
  • O singura alegere te poate distruge

O tulburatoare poveste de iubire, plina de rasturnari de situatie, cu decizii sfasietoare si dezvaluiri emotionante ale naturii umane...
Intr-un Chicago distopic, unde tinerii care au implinit varsta de saisprezece ani sunt obligati sa aleaga una dintre cele cinci factiuni, careia ar trebui sa-i fie devotati pentru tot restul vietii, Tris Prior continua sa-i salveze pe cei pe care ii iubeste  si pe ea insasi, in timp ce cauta raspunsuri la intrebari sfasietoare despre durere si iertare, identitate si loialitate, politica si iubire.
Pentru Tris, ziua initierii ar fi trebuit sa reprezinte o victorie si sa fie sarbatorita alaturi de cei din factiunea aleasa; in schimb, ziua se sfarseste cu orori de nedescris. Razboiul bate la usa, in timp ce conflictele dintre factiuni si ideologii se extind cu repeziciune. Si in vremuri de razboi, se formeaza tabere, se dezvaluie secrete, iar alegerile devin irevocabile si dure. Transformata de propriile sale decizii, dar si de durerea sufleteasca si de sentimentul de vinovatie, Tris trebuie sa-si accepte Divergenta, chiar daca nu stie ce ii rezerva viitorul.

Părerea mea:

O să încerc să fac cât mai puține spoilere în timp ce vorbesc despre emoțiile prin care m-a făcut să trec cartea aceasta.

Dacă ați citit Divergent (dacă nu, ce mai așteptați?) știți despre toate încercările prin care trece Tris în prima carte a trilogiei. Ei bine, tot ce ați citit în Divergent nu este nimic în comparație cu ce se întâmplă în Insurgent.

Divergent se termină cu Tris și Four plecând din oraș, alături de Caleb, Marcus și Peter. Pe parcursul celei de-a doua cărți, cei doi dintâi sunt găzduiți pe rând de Prietenie, de cei fără facțiune, de Candoare și petrec un timp și în sediul Neînfricării și în cel al Abnegației, până să ajungă să se înfrunte iar cu Jeanine și Erudiția. Față de prima carte unde sunt doar prezentate caracteristicile fiecărei facțiuni, în Insurgent, Tris și Four ajung să trăiască așa cum o fac celelalte facțiuni, să le cunoască defecte și calități, și să vadă cum li s-ar fi schimbat viața în funcție de alegerea făcută. Cred că ăsta este printre motivele principale pentru care mi-a plăcut atât de mult această carte.

Povestea se desfășoară la foc automat, iar încercările prin care trec personajele vin atât de repede, una după cealaltă, încât nu ai timp să lași cartea jos sau să te gândești la motivele din cauza cărora Tris și Four sunt atât de prostuți în cartea asta. Ambii fac alegeri greșite și se încred în cine nu trebuie, dar până la urmă cum poți spune 'nu' propriei tale familii? So, who am I to judge?

Intrigued yet? Mai sunt multe de spus și îmi e greu să le spun fără să dezvălui ceea ce se întâmplă în carte. Ce pot să vă spun, însă, este că Insurgent e o carte care te ține cu sufletul la gură, o carte cu răsturnări de situație, apariții surprinzătoare și trădări la care nu v-ați aștepta.

Ce nu mi-a plăcut la cartea asta este faptul că se termină cu un 'cliff-hanger' de toată frumusețea. Deși așa a fost și la Divergent, atunci am avut senzația că acțiunea s-a terminat până la un punct și așteptarea și semnele de întrebare nu au fost atât de 'dureroase'. Insurgent se termină cu dezvăluiri șocante pentru locuitorii acestei comunități distopice și te lasă cu  gura căscată și o mie de întrebări.

Și dacă nu ai Experiment (Allegiant) și ești studentă, deci nu îți permiți să o cumperi momentan pentru că ai alte cărți de cumpărat pentru facultate și ai și cărți comandate pe care o să le primești în curând și trebuie să le plătești... Atunci o să rămâi cu întrebările și recititul și văzutul filmului până când o forță divină care nu există își va coborî mâna asupra ta și îți va aduce ultima carte din trilogie. (Sorry for ranting, guys)

Deeeci, citiți Divergent (dacă nu ați făcut-o încă), citiți Insurgent și, dacă sunteți mai norocoși/norocoase decât mine, citiți și Experiment (Allegiant)! A bookaholic recommends them!

Vă aștept comentariile și/sau completările la ceea ce am scris, iar dacă ați terminat trilogia și aveți o recenzie, să plouă cu link-uri!

Spor la citit, bookaholici!